Vaikų maitinimas

LOPŠELIO MENIU (1-3 m.)

DARŽELIO MENIU (4-7 m.)

Atlyginimo dydžio už vaikų išlaikymą Kėdainių rajono savivaldybės ugdymo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašas

Dėl Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2019 m. lapkričio 29 d. sprendimo Nr. TS-247 „Dėl atlyginimo dydžio už vaikų išlaikymą Kėdainių rajono savivaldybės ugdymo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

Skambinti maisto saugos, maitinimo organizavimo ir valgiaraščių klausimais – (8 347) 53 804 Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Kauno departamento Kėdainių skyrius. 

Skambinti higienos normų klausimais – (8 347) 516 48 Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, Kauno departamento Kėdainių skyrius.

PAGRINDINIAI SVEIKOS MITYBOS PRINCIPAI

NUOSAIKUMAS

Net ir būtina maisto medžiaga, jeigu jos vartojama per daug, yra žalinga sveikatai.

ĮVAIRUMAS

Kad išlaikytume gerą sveikatą, reikia apie 40 maisto medžiagų.

SUBALANSAVIMAS

Mitybos subalansavimas – tai tinkamas baltymų, riebalų, vitaminų, mineralinių medžiagų santykis bei optimalus energijos kiekis maisto produktuose.

NORMALAUS KŪNO SVORIO IŠLAIKYMAS

Tam, kad būtų galima lengviau realizuoti šiuos principus, mitybos specialistai visus maisto produktus skirsto į 5 grupes:

Pieno. Iš pieno ir pieno produktų mūsų organizmas gauna vertingų baltymų ir kalcio, riebalų, fosforo, vitamino A, riboflavino ir kitų B grupės vitaminų.

Mėsos. Mėsos ir jos grupės produktuose yra baltymų, riebalų, geležies ir kitų mineralinių medžiagų, taip pat vitaminų B1 ir B12.

Vaisių. Vaisiai reikalingi dėl vitamino C bei folinės rūgšties, stiprinančių atsparumą infekcijoms ir stresui.

Daržovių. Daržovės turi daugybę mikroelementų ir maisto skaidulų.

Grūdų. Rupių miltų duona, košės, grūdų gaminiai turi B grupės vitaminų, geležies, be to, suteikia mums daug energijos.

PATARIMAI

Mėgaukis įvairiu maistu.

Savo kasdieninėje mityboje rinkis grūdų produktus bei daržoves ir vaisius.

Vakarienei rinkis mažo riebumo pieno produktus, paukštieną ar žuvį.

Mėgaukis aktyvia fizine veikla ir derink tai su sveika mityba.

Mažink druskos ir cukraus vartojimą.

Praturtinkite savo vaiko gyvenimą šiandien