„Gautas žinias pritaikysime šiuolaikiškai, naudingai ir įdomiai“

Įgyvendinant Erasmus+ K1 mobilumo projektą „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis“, į darbo stebėjimo vizitą Turkijoje vykome Kėdainių lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Rasa Simonavičienė, Sandra Kondrotienė, Kėdainių lopšelio-darželio „Žilvitis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Ina Gustienė, Gitana Juodienė, Labūnavos pagrindinės mokyklos direktorė Rita Karnilavičienė.
Pirmoji darbo stebėjimo vizito diena paliko neišdildomą įspūdį. Partneriai iš Turkijos pristatė savo įstaigą, grupes, mokomąsias erdves. Susipažinome su Keskesler darželio ugdymo proceso bei atskirų veiklų su ugdytiniais organizavimu.
Antroji Erasmus+ K1 vizito Keskesler darželyje diena buvo pilna netradicinių, aktyvių ir įdomių veiklų: tiriamoji savarankiška vaikų veikla su natūraliomis gamtos medžiagomis, ritmo atkartojimas savo gamybos instrumentais, eksperimentinė veikla „Paliesk ir atspėk“, „Pažinimas ir kūryba šešėlyje“, „Pantomimos dirbtuvėse“, globalinis pasaulio atšilimas „Kūrybingoje prijuostės istorijoje“. Visose veiklose buvome ne tik stebėtojos, bet ir aktyvios dalyvės.
Apsilankėme Konijos miesto direktorate, susipažinome su Turkijos švietimo sistema, susitikome su Şelcuklu rajono nacionalinio švietimo direktoriumi, koordinatoriais, sėkmingai vykdančiais Erasmus+ projektus.
Nuvykę į Selçuklu vaikų darželį, bendravome su administracijos atstovais, pedagogais. Stebėjome kūrybingai organizuotas atviras veiklas. Apsilankėme Konijos miesto mokslų centre, kuris yra pirmasis mokslų centras Turkijoje. Išgirdome labai įdomių pristatymų, gido dėka daug pamatėme, išbandėme: pajutome ką reiškia devynių balų žemės drebėjimas, arktinis šaltis, tropinis karštis, iš arti susipažinome su robotikos galimybėmis…
Apsilankėme „Silles“ gamtos mokslų mokykloje, kur natūralioje aplinkoje įrengtos erdvės stebėjimui, tyrinėjimui, eksperimentavimui bei amatų kūrybinės dirbtuvės, kuriose veikla vykdoma su gamtinėmis medžiagomis.
Savaitė praleista Turkijoje prabėgo labai greitai. Sutikti žmonės buvo labai svetingi, šilti, draugiški ir malonūs – susiradome naujų draugų, pagerinome anglų kalbos įgūdžius, atvėrėme naujas galimybes bendradarbiavimui. Vizito metu pasisėmėme įkvėpimo naujiems darbams, susipažinome su tos šalies kultūra, papročiais, tradicijomis. Savose įstaigose, organizuodami veiklas, gautas žinias apie kūrybiškumo ugdymą pritaikysime šiuolaikiškai, naudingai ir įdomiai.

KESKESLER KINDERGARTEN VİDEOS

ŠVIETIMO NAUJIENOS. Turkijos patirtis: kaip ugdyti vaikus kūrybiškiau?

Tarptautinė patirtis ikimokyklinukų ugdymui

Darbo stebėjimo vizitas Turkijoje

Pasidalinome vizito Turkijoje įgyta patirtimi su įstaigos pedagogais, aptarėme, kaip kūrybiškiau, įdomiau ir šiuolaikiškiau galėtume organizuoti veiklas su vaikais.